Sunday, December 12, 2010

tahi bintang~~

aku nak cerita sikit pengalaman aku..
hujung tahun lepas rasanya...
aku terbaca dalam akhbar..
kecik je artikel dia..
dia tulis..pada tarikh sekian2..
akan ada hujan tahi bintang ataupun hujan meteor..
aku pon excited la..
sape x teruja bila nak tengok tahi bintang jatuh..

xlama lepas tu..
hari yg ditunggu2 tiba...
tak tidur malam aku jadinya..
tepat pkul 1..
aku kejutkan umi yang sedang enak tidur..
jahatkan aku..
nak mintak tolong teman..haha

subhanallah~~
hebatnya kekuasaan Allah waktu tu..
ada berjuta2 bintang di langit..
bercahaya dan berkelipan..
hebat~~
bulan sangat terang...
dan di kelilingi oleh beberapa lingkaran putih disekelilingnya..
wah..
tak terkata aku waktu tu..

tengah khusyuk melihat bintang2 yang cantik tu..
lepas satu2 tahi bintang jatuh..
sekejap2 je..
setiap  3 saat..
ada je tahi bintang yang jatuh,,
serius,..
banyak gila tahi bintang jatuh..
arh!! kalau korang ada kat situ..
korang mesti terpegun punya~~~ hee..

haha..
tapi aku  pelik..ada jugak yang ambil kesempatan nak 'wish a wish' saat tahi bintang jatuh..
boleh percaya ke?
haha
doa kat tuhan je la..
mintak kat Dia..
kan?

7 comments:

  1. Haih~ ntah sapa la yg buang "tahi" byak3 kat atas tuh~ owh~ tgak x ajak~ hampess.. rasanya mmg x berkesempatan tgk tahi bintang nih.. Xd

    ReplyDelete
  2. haha,,nak sebout taik xsedap..sebot tahi je la..
    haha
    omaq~~tu la pasal.
    ang xde waktu tu..
    hee :)

    ReplyDelete
  3. aaa~ bila post comment x da notification.. huhu~ kna rajin3 singgah la pulak. Xd

    ReplyDelete
  4. bila weh?? npa xinform ak taik bntang nk mndarat??

    ReplyDelete
  5. sorry..tp ni lama da..
    tp baru2 ni ada jugak..
    sorry x bgtau..huhu

    ReplyDelete
  6. owh..mmg tiap2 hujung thun de hujan tahi bintang.. & byk pulak tu meteor yng muncul... wish time tahi bintang jtuh adalah meyalahi akidah sbg seorang islam..syirik, khurafat. sy ada byk post psl tahi bintang..antaranya

    Jadual Fenomena Astronomi Tahun 2011"
    Kesalahan ketika melihat tahi bintang

    ReplyDelete